اشکوری

حسن یوسفی اشکوری(زادة ۱۳۲۸ در اشکور از توابع رودسر) نمایندة دور یکم مجلس، روزنامه‌نگار و از روحانیان هم طیف جماعت ملی¬مذهبی است که طی سال‌های گذشته بدلیل مواضعش، سابقه محاکمه را داشته است. وی پیش از انقلاب به فعالیت‌های تبلیغی و سیاسی پرداخته و دوبار نیز توسط ساواک بازداشت گردید. پس از انقلاب به سمت مدیریت «رادیو دریا» که در چالوس استقرار داشت و شش ماه از سال برنامه پخش می‌کرد منصوب شد.

اشکوری نماینده تنکابن و رامسر در مجلس اول پس از انقلاب و از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس بود. وی پس از پایان مجلس اول به دعوت عزت¬الله سحابی به شرکت سهامی انتشار رفته، و دبیر تحریریه شد. وی همچنین از سال ۱۳۶۴ در دانشگاه علامه طباطبایی به تدریس پرداخت اما پس از سخنرانی موهوم خود در مراسم ترحیم دکتر کاظم سامی(اولین قربانی قتل‌های زنجیره‌ای) از تدریس در دانشگاه منع شد.

او همچنین عضو هیأت تحریریه ماهنامة ایران فردا از ابتدا تا توقیف آن و از ویراستاران دانشنامه تشیع و بنیانگذار «دفتر پژوهش¬های فرهنگی دکتر شریعتی» است. در دوران اصلاحات وی از جمله روحانیان منتقدی بود که مقالات و مصاحبه‌های فراوانی از وی در مطبوعات منتشر شد.

وی پس از حضور در کنفرانس برلین در اردیبهشت ۱۳۷۹ و برخی دیگر از شرکت کنندگان در آن کنفرانس محاکمه شد. اتهام وی که ابتدا ارتداد بود، حکم اعدام را برای وی در پی داشت، اما پس از چندی اتهام‌های نشر اکاذیب درباره قتل‌های زنجیره‌ای، توهین به مقدسات و شرکت در کنفرانس برلین بود، جمعاً هفت سال را در زندان گذرانید.

وی پس از طی دو سوم از مدت زندان، آزاد شد و پس از خروج از زندان گفت که همچنان همان مسیری را دنبال خواهد کرد که تا پیش از بازداشتش در پیش داشت.

حسن یوسفی اشکوری؛ نماد اصیل نفاق

حسن یوسفی اشکوری از افرادی بود که در کنفرانس برلین حضور یافت و به بیان مطالبی علیه نظام و مبانی دین مبین اسلام پرداخت.

مقایسه وضعیت این سارق لباس روحانیت در اوایل انقلاب اسلامی، در روستای اشکور با شرایط فعلی­اش در آلمان، نشان­دهنده ذات دروغگوی ظاهرساز وی است، که ملت را بازی داده و برای خودشان در لباس دین و دیانت کاسبی راه انداخته­اند.

اشکوری

سخنرانی در جمع اهالی اشکور در ایام پیروزی انقلاب اسلامی

اشکوری و دخترش

عکس یادگاری با دختر بی‌حجابش در آلمان

اشکوری-گنجی و مهرانگیزکار

در کنار افراطیون دیروز، مهرانگیز کار و اکبر گنجی در آمریکا

اشکوری

مراسم تودیع در بخش فرهنگی شهرداری کیوسی ایتالی

اشکوری و فتنه 88

اشکوری در جمع حامیان فتنه در آمریکا

سخنان موهوم حسن اشکوری در کنفرانس برلین و زیرسئوال بردن احکام قرآن

حسن یوسفی اشکوری، پژوهشگر دینی و از شرکت­کنندگان در این اجلاس درباره ترکیب سخنرانان و شرکت­کنندگان می­گوید: "برای اولین بار کسانی در کنفرانس برلین در کنار هم نشستند که حتی در داخل کشور هم هیچگاه در کنار هم ننشسته بودند و شاید حتی حاضر هم نبودند که در یک کنفرانس کنار هم بنشینند."

اشکوری می­گوید، در این کنفرانس هم گفتگوهایی بین جناح­های متفاوت و دگراندیش که در داخل کشور بودند، در خارج از کشور صورت گرفت و هم عملاً گفتگوها و ارتباط­هایی بین دو پارة ایرانیان داخل کشور و خارج کشور انجام شد.

اشکوری در سخنرانی خود در کنفرانس برلین از جادوانه نبودن احکام اسلامی گفت و حجاب اجباری و حتی نفس واجب بودن پوشش را زیر سوال برد. او گفت "من معتقدم که مسئله حجاب یک مقوله تغییرپذیر است. پوشش یک عرف است و یک فرهنگ مربوط به زمان و مکان خاص. حکم قطعی در این زمینه وجود ندارد، باید دید پیامد باحجابی و بی حجابی چیست."

او در سخنرانی­اش درباره اجباری بودن حجاب گفت: "حالا اصلاً تغییرپذیری حکم به کنار، فرض کنیم این حکم قطعی است. در هر صورت این یک حکم شخصی است. هر کس دلش خواست رعایت می­کند و هر کس نخواست، نمی­کند. اجباری بودن حجاب مبنای دینی ندارد. در حالی که او با تحصیلات حوزوی باید بداند حکم حجاب از احکام قطعی و محکم قرآن است.

بعد از نشست موهوم برلین دو نفر از شرکت کنندگان، کاظم کردوانی و چنگیز پهلوان، به ایران بازنگشتند.

آقای اشکوری در دادگاه اولی که برای بررسی اقدامات عنادآلودة وی در برلین، برگزار شد به اعدام محکوم شد. دلیل صدور این حکم صحبت­های او درباره احکام اسلام، از جمله حکم حجاب اعلام شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال زندان تبدیل شد.

اشکوری برای شرکت در کنفرانس برلین یک بار دیگر هم محاکمه شد که این بار به ۲ سال زندان محکوم شود تا مجازاتش مجموعا ۷ سال حبس باشد. او چهار سال و نیم در زندان ماند و بعد آزاد شد.

 

چگونگی به دام افتادن اشکوری در بین منافقین

یکی از روش‌های فرقه تروریستی رجوی برای جلب افراد به دام انداختن آن‌ها از طریق روابط ضداخلاقی عنوان شده بود. به طوری که پس از انتخاب قربانی یکی از زنان‌ عضو این گروهک تروریستی به عنوان طعمه با قربانی رابطه غیراخلاقی برقرار کرده و سپس با اخذ اسناد از جمله عکس و تهیه فیلم از این رابطه مدارکی علیه فرد قربانی تهیه کرده و از این طریق وی را مجبور به همکاری با گروهک تروریستی خود می‌کنند.

یکی از قربانیان حسن یوسفی اشکوری عنوان شده بود که همانند افرادی مانند محسن مخلباف در دام گروهک تروریستی منافقین گرفتار شد.

از نوع گرفتار شدن اشکوری در تور گروهک تروریستی منافقین، یکی از سرکرده‌های جداشدة گروهک تروریستی منافقین این چنین عنوان می‌کند که سازمان(گروهک تروریستی منافقین) چند سال پیش همسر "علی احسانی" از اعضای بلندپایه تشکیلات به نام "آیوا مونچاتی" را برای تعمیق ارتباط، در قالب یک طعمه به سراغ اشکوری فرستاد و اشکوری از طریق آن طعمه به تور افتاد.

این فرد در پایان نامة افشاگرانه خود از نوع رابطه اشکوری با گروهک تروریستی منافقین اسناد و تصاویری از اشکوری را منتشر کرده و تهدید می‌کند در صورت تکذیب مطالب وی توسط گروهک تروریستی منافقین و یوسفی اشکوری تصاویری بی پرواتر و اسناد مهمتری را منتشر خواهد کرد.

اما با گذشت چند روز از انتشار این خبر فرد افشاکننده باز هم با نوشتن مطلبی علیه منافقین و اشکوری دست به افشاگری زده است.

فرد افشاگر علیه منافقین و اشکوری در جدیدترین نوشته خود آورده است: "در مقاله قبلی گفته بودم که اگر سازمان یا خود آقای یوسفی اشکوری هر یک از مطالبم را تکذیب کنند اسناد مهمتری در مورد عملکرد سازمان و تصاویر خصوصی‌تری از روابط اشکوری با همسر علی احسانی که در اختیار سازمان است منتشر خواهم کرد".

 

نقش حسن یوسفی اشکوری در فتنه 88

نامه حامیان فتنه 88 به مراجع تقلید قم در اعتراض به صدور حکم ارتداد شاهین نجفی

«این نامه از سوی عبدالعلی بازرگان، محسن کدیور، صدیقه وسمقی و حسن یوسفی اشکوری برای [حضرات آیات عظام]جعفر سبحانی تبریزی، لطف­الله صافی گلپایگانی، محمدعلی علوی­گرگانی، ناصر مکارم شیرازی، مسلم ملکوتی و حسین نوری همدانی که حکم ارتداد برای آن خواننده صادر کرده بودند ارسال شده است».

عبدالعلی بازرگان، محسن کدیور، صدیقه وسمقی و حسن یوسفی اشکوری که در فتنه 88 تمام هم و غم خود را برای به نتیجه رسیدن فتنه به خرج دادند، در نامة خود، ضمن ادعای محکومیت توهین به باورهای دینی مسلمانان و شیعیان، صراحتاً از خواننده هتاک، حمایت کرده و مدعی شدند مراجع محترم به جای محکومیت فرد هتاک به ائمه، باید جمهوری اسلامی را محکوم کنند! در ادامه هم توصیه کرده­اند که مجازاتی هم اگر در کار است، باید مطابق موازین بین­المللی باشد.

در این نامه آمده است: "مجازات اهانت و تمسخر و تحقیر مطلقاً اعدام نیست. مجازات را قانون‌گذار پیش­بینی می­کند. قانون نیز می­باید حداقل موازین بین­المللی حقوقی را دارا باشد. در حال حاضر بسیاری از عالمان و محققان مسلمان مشروعیت دینی مجازات‌ حکم اعدام مرتد و ساب النبی را مورد نقد و انکار قرار داده اند".

اما اشاره­ای به وسعت رسانه­ای اهانت خوانندة مذکور و هدف بزرگی که نظام سلطه در راستای تخریب وجاهت بر حق مسلمانان و بالاخص تشیع، به عنوان ناب­ترین مذهب جهان اسلام و نقطة هراس غرب، اشاره­ای نداشتند.

 

مختصری از ارتباطات اجتماعی:

·        عبدالعلی بازرگان

·        محسن کدیور

·        صدیقه وسمقی

·        اکبرگنجی

·        گروه تروریستی رجوی

·        علی احسانی

·        آیوا مونچاتی

·        عزت الله سحابی

·        شهلا شرکت

·        جمیله کدیور

·        مهرانگیز کار

·        خدیجه مقدم

 

مختصری از ارتباطات رسانه­ای:

·        رادیو دریا

·        ماهنامه ایران فردا

·        تلاش آنلاین

·        جرس