فرخ نگهدار

فرخ نگهدار که در حال حاضر فعال سیاسی چپ­گرا و همکار تنگاتنگ جریان فتنه و اپوزیسیون است، جزء کسانی بود که قبل از انقلاب برای از بین رفتن حکومت طاغوتی شاه فعالیت می­کرد. وی پیش از انقلاب عضو سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران بود و پس از انشعاب در این سازمان، رهبری سازمان فداییان خلق ایران(اکثریت) را برعهده گرفت.

فرخ نگهدار پیرو افکار و عقاید بورژوایی بود که با تقلب و نوعی کودتای سازمان یافته به درون جنبش فدایی راه یافت، و با تقلب به رهبری آن رسید. او همراه با تیم مطالعاتی گروه بیژن جزنی دستگیر و در سال ۴۹ با نوشتن توبه نامه در زندان، مورد عفو قرار می­گیرد و آزاد می­گردد.

وی حتی در اوایل دیدگاه­های انقلابی و ضدصهیونیستی داشت، به گونه­ای که در آن دوران سازمان اکثریت به رهبری فرخ نگهدار در شماره ۱۲۰ نشریه کار می­نویسد: «هرچه مراسم قدس عظیم­تر باشد مشتی که بر پوزه امپریالیسم و صهیونیسم فرود می­آید قوی­تر است». سپس در ادامه نوشته­اند: «امام خمینی(ره) در نخستین سال پس از انقلاب بهمن، آخرین جمعه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند. اعلام روزجهانی قدس توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران نشانه اراده مردم ما، در مبارزه برای آزادی فلسطین اشغالی و سرنگونی رژیم تجاوزگر و نژاد پرست صهیونیستی است».

چگونگی ورود به مرداب ضدانقلاب

وی به مرور با فاصله گرفتن از آرمان­ها و اهداف انقلاب، ماهیت ذاتی خود را نمایان کرد و در گام­های بعدیش به وضوح تفکراتش را با انقلاب، نظام و حضرت امام(ره) جدا کرد. این فاصله گرفتن تا جایی ادامه پیدا کرد که در برخی سخنان و یادداشت­هایش این طور نوشت که:

«من و مسعود رجوی طی سال­های ۵۸ و ۵۹ هردو پیش­بینی می­کردیم که قطع نظر از میزان دوری و نزدیکی سیاست­های حکومت از مواضع و سیاست­های ما، یک چیز مسلم است و آن، این است که حکومت گروه­های سیاسی(معاند) را تحمل نخواهد کرد و حق فعالیت سازمان یافته از فدائیان و مجاهدینو دیگر احزاب و سازمان­ها(بدلیل چینش فرآیندهای ضدانقلابی) سلب و یا بشدت محدود خواهد شد. هر دو می­دیدیم که دیرتر یا زودتر ما را هم خواهند زد».

«متأسفانه طیف بسیاری از نیروهای اسلامی ما تمایلات دمکراتیک را پذیرفته­اند، و به نظر من هم مسجل است که آنها به ولایت فقیه معتقد نیستند، اما در امر به رسمیت شناختن غیرخودی و آمادگی دیالوگ با او، و درگیر شدن در مباحث سیاسی با آنها از جانب آنان یک نوع کندی و عقب ماندگی می­بینیم».

وی چندی پیش پا را از گلیم خود فراتر نهاد و به رهبر معظم انقلاب نامه­ای نوشت که در آن ضمن اهانتی بی­شرمانه به ولی امر مسلمین جهان، تلاشی عجیب برای ایجاد بستر دوستی بین نظام با دشمن دیرینة انقلاب یعنی آمریکا، نمود.

اسناد فساد و انحراف فرخ نگهدار

وی که به دلیل عقاید ضدانقلابی خود، پس از خروج از کشور به سرعت در بین گروه­های اپوزیسیون جذب و برای اهداف آنان قلم به دست گرفت، در رسانه­های معاند اقدام به انتشار مقالات و یادداشت­های خود با محتواهای دشمن پسند نمود.

فرخ نگهدار پس از وقایع شوم فتنة 88، به عنوان یکی از اعضاء فعال در اتاق فکر سایت جرس و روزآنلاین اقدام به فعالیت نمود. وی که در کنار هم مسلکان خود قبیل عبدالکریم سروش­ها است، با هدف اثرگذاری بر فضای انتخاباتی کشور و جنباندن بدنة مرده و فاسد فتنه­گران و اپوزیسیون، اقدامات رسانه­ای بسیاری انجام داده است.

مختصری از ارتباطات اجتماعی:

·        عبدالکریم سروش

·        مسعود رجوی و مریم رجوی

·        محمد نوری زاد

·        علی افشاری

·        فریبا داودی مهاجر

·        مهدی فراحتی

·        حسن داعی

·        محمدرضا انصاری

مختصری از ارتباطات رسانه­ای:

·        صدای آمریکا

·        روزآنلاین

·        بی­بی­سی

·        رادیو زمانه

·        کارآنلاین

·        ایران گلوبال

·        ملی مذهبی

·        جرس

·        اتحاد انجمن برای ایران آزاد