مرتضی کاظمیان

مرتضی کاظمیان از عوامل اصلی وقایع تأسف بار فتنة 88 و از بازداشت شدگان رخدادهای اهانت بار عاشورای همان سال است. وی که یکی از سرحلقه­های جریان اغتشاش­طلب و آشوب­گر حواشی انتخابات دهم ریاست جمهوری است، به عنوان تحلیلگر سیاسی و یادداشت‌نویس، سابقة همکاری با سرویس سیاسی بسیاری از روزنامه‌ها و ماهنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب ازجمله جامعه، توس، حیات‌نو، یاس‌نو، وقایع اتفاقیه، نامه، شرق، سرمایه و... را در کارنامه خود دارد. همچنین دبیر سرویس سیاسی روزنامه‌های توقیف شدة خرداد(به مدیر مسئولی عبدالله نوری) و فتح و نیز عضو شورای سردبیری ماهنامة توقیف شده‌ی آفتاب (به مدیر مسئولی عیسی سحرخیز) بوده است.

 کاظمیان طی سال­های اخیر به عنوان عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات مشغول به کار بود و با استفاده از این عنوان، تمامی تلاش خود را برای هنجارشکنی­های بیشتر و برهم زدن فضای امنیت و آرامش کشور با دستیازی به عناصر و ابزار رسانه‏­ای به کار گرفت. وی همچنین در جریان انتخابات 88 به همراه برخی دیگر از همکاران خود اقدام به تأسیس انجمنی موهوم و خیالی با عنوان «کمیته دفاع از آزادی انتخابات عادلانه و سالم و آزاد» کرد که پس از چند روز، انحلال آن اعلام شد.


اقدامات ضد امنیتی و دشمن پسند کاظمیان

خلاف آنچه که هوچی گری­های رسانه­های مخالف نظام در صدد اثبات آن برای بی­گناه جلوه دادن این قبیل افراد هستند دلایل و اسناد به دست آمده دلالت بر آن دارد که این افراد به عنوان مغز و پیکرة اصلی جریان اغتشاش طلب و آشوب‏‏گر با پوشش رسانه­ای و خبرنگاری فعالیت می­کرده اند.

 ازجمله مهم­ترین اقدامات ضد امنیتی و مغایر با مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران که از سوی کاظمیان صورت گرفته است می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 طی سال‌های اخیر به عنوان عضو شورای مرکزی «انجمن غیر قانونی دفاع از آزادی مطبوعات» مشغول به کار بود و با استفاده از این عنوان، تمامی تلاش خود را برای هنجارشکنی­های بیشتر و برهم زدن فضای امنیت و آرامش کشور با دستیازی به عناصر و ابزار رسانه‌ای به کار گرفت.

 در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به همراه برخی دیگر از همکاران خود اقدام به تأسیس انجمنی موهوم و خیالی با عنوان «کمیته دفاع از آزادی انتخابات عادلانه و سالم و آزاد» کرد که پس از چند روز، انحلال آن اعلام شد.

 ارسال اطلاعات و ارائه تحلیل‌های دشمن پسند به رسانه‌هایی چون «رادیو آلمان»، «رادیو فرانسه»، «سایت روزآنلاین» و سایت ضد انقلابی «جرس» از دیگر اقدامات کاظمیان است.

رهبری بخشی از اغتشاشات روز عاشورای سال 88 و ساماندهی جریان رسانه‌ای آشوب‌گر از اقدامات مهم و برنامه­ریزی شدة کاظمیان برای نیل به اهداف دشمنان(براندازی) بود، که با در اختیار گرفتن ظرفیت­هایی که گروه­های ضدانقلاب و برانداز همانند ملی­مذهبی­ها، فتنه و برخی سران اصلاحات برایش مهیا کرده بودند، به طور زیر لایه­ای فعالیت نمود.

کاظمیان که به عنوان یکی از سردسته‌های تخریب و ایجاد جو سیاه علیه نظام شناخته می­شود، 8 دی‌ ماه 1388(فردای عاشورای حسینی) به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بازداشت شد و10 اسفندماه با قرار وثیقه آزاد گردید. دادگاه رسیدگی به اتهامات کاظمیان در شعبه 28 دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، در تاریخ 5 مهر 1389 برگزار شد.

سرانجام مرتضی کاظمیان به همراه خانواده‌اش به صورت قاچاق و با کمک گروهک تروریستی کوموله به کردستان عراق رفته و از آن‌جا به مقصد فرانسه گریخت.    

 وی که نمایندگی طیف ملی­مذهبی­ها و نهضت آزادی را در شورای هماهنگی فتنه‌گران در فرانسه را  بر عهده دارد، قرار است با همکاری همسرش(فهیمه ملتی) و دیگر ملی­مذهبی‌های گریخته از کشور همچون رضا علیجانی، تقی رحمانی و... طرح موسوم به «تماس» را مدیریت کند و در همین راستا هسته‌هایی را با استفاده از رویکردهای فتنه­گران داخل کشور، راه اندازی کند تا در موقع مقتضی دست به اغتشاش و آشوب بزنند.

 همچنین لازم به ذکر است بنا به اعتراف وی از زمانی که در ایران بوده با اردشیر امیرارجمند و توسط وی به سرویس جاسوسی فرانسه متصل بوده و همکاری میکرده است، و نیز ارتباطات صمیمی وی با برخی سران فتنه و اصلاحات نظیر مهدی کروبی و عبدالله نوری بر همگان آشکار است.

مختصری از ارتباطات اجتماعی:

·        عبدالله نوری

·        مهدی کروبی

·        سید محمدخاتمی

·        علی کاظمیان

·        محمد نوری زاد

·        منصوره شجاعی

·        محمد سیف زاده

·        نسرین ستوده

مختصری از ارتباطات رسانه­ای:

·        صدای آمریکا

·        بی­بی­سی

·        گویا نیوز

·        ملی مذهبی

·        ندای سبز آزادی

·        کلمه

·        نوری زاد

·        جرس

·        روزآنلاین

·        خاتمی نیوز

·        چمران نیوز

·        راه دیگر

·        مجذوبان نور

·        شهروندیار

·        رادیو فردا

·        تلویزیون رسا

·        کدوم

·        ایران امروز

·        کمیته دفاع